Check je werkplek wijst horeca op risico’s

25 november 2011 

Check je werkplek is een nieuwe campagne die de (kleine) horecaondernemer wijst op risico's in zijn zaak. Check je werkplek is een initiatief van het Steunpunt RI&E-instrumenten. De campagne loopt tot eind 2012. "Uit onderzoek blijkt dat kleine ondernemers minder vaak risico-inventarisatie en –evaluatie (ri&e) toepassen", zegt een woordvoerder. "Terwijl dit hen juist helpt risico’s in de onderneming op te sporen en maatregelen te nemen zodat ongelukken voorkomen worden." Speerpunten De campagne richt zich vooral op de sectoren horeca en detailhandel. "De naleving van de ri&e-verplichting is in deze sectoren namelijk het laagst. Speerpunten van de campagne zijn dan ook de belangrijkste risico’s in deze sectoren." Thema's Elke 2 maanden wisselt de campagnesite van thema, waarbij de informatie over eerdere thema's beschikbaar blijft. Elk thema wordt geïllustreerd door een persoonlijk verhaal van een collega-ondernemer.

Het eerste thema is brandveiligheid. Daarna volgen agressie & geweld, snijden, tillen en hygiëne.

bron:http://www.horecaentree.nl/home/8436-'Check_je_werkplek'_wijst_horeca_op_risico's.html

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *